my meaningless life

5 Decembrie 2008

(Acest blog ii este dedicat unei persoane pe care am cautat-o intens luni intregi si de a carei descoperire intamplatoare nu m-am putut bucura.)

Omenii vor fapte, vor date concrete, succinte: am mers 2,4 kilometri, am intrat in restaurantul „Mama Dolore” si am comandat prajitura „Cleopatra” care costa 6 lei, nu descrieri dragalase si abstracte: am mers mult, la un moment dat imi pierdusem speranta ca vom mai ajunge, dar, in cele din urma, restaurantul vechi ne-a intins bratele si ne-a primit bucuros, alunganu-ne oboseala cu cea mai dulce prajitura.

Cand esti intrebat ce faci, indicat este sa raspunzi cat mai scurt si cat mai la obiect: citesc, mananc, ma joc, ma uit pe pereti, nu sa incerci sa fii spiritual sau mai stiu eu cum dand raspunsuri de genul: meditam, ma intrebam daca… , imi puneam gandurile in ordine, pentru ca pe oameni nu ii intereseaza ce se petrece in universul tau launtric, ii intereseaza doar ce faci concret, palpabil si ar trebui sa te consideri norocos daca intereseaza pe cineva si chestia asta.

La fel, cand esti intrebat de realizarile tale dintr-o anumita perioada de timp, sa nu-ti treaca prin cap sa spui ca te-ai imbogatit spiritual, ca ai acumulat experiente de viata sau, Doamne fereste, ca te-ai indragostit si ai suferit. Toate astea poti sa le tii pentru tine. Lor trebuie sa le spui ca te-ai angajat, te-ai casatorit, ai divortat, ai nascut un copil… Si daca nu ti s-a intamplat nimic din toate astea, inseamna ca viata ta este „nasoala si trista”, esti privit cu mila, n-ai realizat nimic in viata, traiesti degeaba.

-Stii, eu sunt artista, imi place sa scriu.

-Ai scos ceva bani din asta?

-Nu.

-Te compatimesc.

La compatimirea ta am raspuns artistic si maret:  imi place viata mea banala si lipsita de sens, imi da ocazia sa pretuiesc lucrurile marunte.

Lasă un răspuns

