19:55

8 Iunie 2009

Fereste-te de omul care nu are nimic, el nu e sarac, e puternic; nu trebuie sa-l compatimesti (asa cum ai fi tentat sa faci), ci sa te feresti de el: nu are nimic de dat, nimic de cerut, se bazeaza doar pe propriile forte si e puternic intr-un mod brut, animalic; nu are sentimente, constiinta, obligatii, are doar verticalitatea si taria muntilor.
Nu te gandi ca poti face bijuterii din otel, ar fi o risipa de timp si munca, acest material nu are pic de finete sau gingasie, nu e potrivit decat pentru tevi si monumente. Nu te ambitiona, aminteste-ti ca pentru fiecare lucru exista un rost anume. Otelul nu e cu nimic mai nemultumit de menirea sa decat aurul care iti incolaceste degetul inelar.
Daca metalelor nu le e dat sa isi alega forma sau intrebuintarea, oamenii au o paleta decizionala infinit mai larga. Ei pot, in parte, chiar sa aleaga materialul din care sa fie claditi. Daca un om a ales sa fie de otel, nu-i contesta alegerea, nu incerca sa-l faci sa se razgandeasca doar pentru ca tu nu ai concepe asa ceva pentru tine. Aminteste-ti ca ce-ti place tie nu place intotdeauna si altora si invers. Asa ca accepta hotararile celorlalti, fara sa te crezi superior lor si fara sa ii judeci – fiecare isi este propriul judecator si calau.

9 răspunsuri to “19:55”

  1. Alex`andra Says:

    ” Daca un om a ales sa fie de otel, nu-i contesta alegerea, nu incerca sa-l faci sa se razgandeasca doar pentru ca tu nu ai concepe asa ceva pentru tine. ”
    daca reusesti sa ma inveti sa`i explic lui Ionut chestia asta, esti cea mai tare.
    genul de „roca” dura sunt si eu. mie nu`mi pasa, nu ma implic nu stiu cat si, cand imi iau maximu` de la te`miri`cine, am taria sa tin capu` sus, de aia toate am invatat – inca de mica- sa mi le rezolv singura si nici nu`mi place sa stiu ca cineva ma are cu ceva la mana :D ( vesnic Bebe`mi reproseaza de ce nu apelez la el prima data. da`, pe dracu, pe cand sa apelez, mie`mi sunt toate rezolvate :D ]

  2. briza Says:

    este foarte greu pentru cineva sa inteleaga si sa accepte faptul ca persoana de langa el/ea e diferita, ca vrea lucruri diferite, ca il/o multumesc lucruri care par minore sau ciudate…
    la voi nu e cazul, dar cel mai dureros e cand trebuie sa intelegi ca persoana iubita nu poate fi fericita langa tine, indiferent de sentimentele existente, ca vrea ceva ce nu-i poti oferi si ca isi doreste ceva ce ti se pare absurd…

  3. Alin Iventa Says:

    pai… ai pus „durere” si „absurd” in acelasi context si, din punctul meu de vedere, nu prea se potrivesc.

    nimic nu „trebuie” in viata asta, absolut nimic. A iubi nu inseamna intotdeauna si a fi alaturi de cineva.

  4. TiBi Says:

    e greu sa fii onest si sa scapi de aroganta. mai ales, in romania, o tara care este fudula, tot timpul..

  5. briza Says:

    wow, vad printre mail-uri notificare ca am primit un comentariu de la Alin… imi zic din start ca tre’ sa fie ceva nu tocmai placut la mijloc… il citesc si imi dau seama care-i „smenu'”: e vorba de o critica… normal…

    da, Alin, perfect de acord cu tine ca „A iubi nu inseamna intotdeauna si a fi alaturi de cineva.” (as indrazni sa adaug un „fizic” la finalul afirmatiei tale, sa fie mai clar pentru toata lumea), dar incearca sa ii explici asta unei persoane care zice: „cum adica ma iubesti, dar nu vrei sa fii cu mine? nu mai am ce sa discut cu tine, nu vreau sa mai stiu de tine, nu te mai iubesc, adio!”
    unei astfel de persoane i se pare absurd sa iubesti o persoana, dar sa nu vrei sa fii cu ea, iar aceasta absurditate il/o doare, ii raneste constiinta de sine formata din definitii rigide pentru sentimente si senzatii.

    cu alte cuvinte, da, din punctul tau de vedere, inteleg de ce nu se potrivesc cei doi termeni, dar eu ii folosisem pentru a exprima punctul de vedere al unei personalitati diferite de a ta pentru care aceasta alaturare e perfect valida.

    @TiBi: vorbesti de parca ar fi ceva rau in a fi arogant. am inteles bine? daca asa consideri, ai putea sa explici si de ce? ca stiu pe cineva care afirma contrariul: fii arogant, daca ai motive!

  6. briza Says:

    mea culpa! persoana la care ma gandeam n-a zis ca e ok sa fii arogant, ci incezut, sunt chestii diferite. SORRY!

  7. Alin Says:

    Ce motive ai sa pleci „din start” cu prezumtia de „ceva nu tocmai placut la mijloc”?

    Comentariul meu ar trebui privit mai mult ca un punct de vedere si nu ca pe o critica. Cred ca nu e nevoie sa adaugi acel „fizic” la finalul afirmatiei mele, intocmai pentru ca „a fi alaturi” presupune cu mult mai multe decat o prezenta trupeasca. Si stii asta foarte bine.

    E greu sa te doara o absurditate (cel putin in cazul meu, trecut prin multe-n viata asta). Unei persoane care-ti spune ca „nu te mai iubeste” si ca „nu mai vrea sa stie de tine” n-ai ce sa-i (mai) explici. Pentru ca nu (mai) are sens.

  8. briza Says:

    pentru ca nu mi-ai mai lasat un comentariu de fff mult timp si, cum prezenta ta pe acest blog e ceva flatant, textul in sine al comentariului trebuia sa contrabalanseze lucrurile si sa ma aduca la realitate. it’s that simple :)

  9. Alin Iventa Says:

    Multumesc pentru complimentul subtil :) (prinde bine). Prezenta mea pe blogul tau e una zilnica, de asta te asigur. Faptul ca nu comentez la fiecare post / majoritatea posturilor nu inseamna lipsa de interes.

    Care e realitatea, din punctul tau de vedere?


Lasă un răspuns

