drafts 1

12 Iunie 2009

1. Cand se face liniste, iti auzi gandurile… Multe, ametitoare… Si sunt exact gandurile pe care le-ai tot evitat… Iti numara zilele, minutele, secundele… Iti pun in fata o oglinda mare, prafuita, in care nu te vezi pe tine, le vezi doar pe ele, umbrele lor formand conturul trupului tau…

***

2. Te astept la metrou… Inca te mai astept… Cu degetele tremurandu-mi pe tigara, cu buzele uscate si reci… Imi trec prin cap o mie de ganduri, aproape la fel de multe ca trecatorii grabiti din fata mea… Te caut fugitiv cu privirea printre ei, dar nu esti, asa ca imi lipesc iar tigara de buze si te astept in continuare. In cele din urma, apari, dar nu de la metrou, si ai o umbrela.
„Ce faci, de ce stai in ploaie?”
„N-am observat ca ploua, am crezut ca plang si d-asta e ud pe jos.”
Ma strangi in brate, tare, si ochii tai imi spun ca ti-a fost dor de mine… Las privirea in jos, eu n-am ce sa-ti comunic fara cuvinte…
„Mergem undeva?”
„Unde?”
„Oriunde.”
Asa ca mergem in cel mai banal loc cu putinta. Nu vreau sa ma bucur de loc, vreau sa ma bucur de tine…
Din reflex, scot pe masa pachetul de tigari.
„Iar te-ai apucat de fumat? De ce?”
„Vreau si eu Pepsi de la tine. Pot?”
„Pe urma sa-mi dai iar mesaj la 2 noaptea ca ai baut Pepsi cu mine si nu mai poti sa dormi?”
„Poate ca as avea la ce sa ma gandesc pana la ora aia. Stii ca te-am chemat aici ca sa-mi spui ceva.”
„Da, incercam sa-mi gasesc cuvintele.”
„Lasa, nu mai e nevoie, m-am razgandit. Nu mai vreau sa aud, mi-e suficient ca stiu.”
„Ok, cum vrei.”
„Am eu ceva sa-ti spun. Stii, am primit exact ce mi-am dorit. Pana la cele mai mici detalii. Dar am constatat ca nu aveam nevoie de toate astea.”

„How I wish I could walk through the doors of my mind,
Hold memory close at hand,
Help me understand the years.
How I wish I could choose between Heaven and Hell,
How I wish I would save my soul,
I’m so cold from fear…”

„Doamne, ce melodii pun si astia… ”
„Parca-ti placea James Blunt.”
„Pai, imi place, dar… e trista rau.”
„Asa ca tine?”
„Da, ca mine, ca tie stiu ca nu-ti place melodia.”
„Bati cu degetul in masa, iti fug ochii spre usa… Te grabesti?”
„Da si nu… ”
„Normal, se putea sa fie ceva simplu cu tine? Atunci, lasam pe altadata? Ne mai vedem?”
„Nu stiu. Te sun eu.”
„Promiti?”

Ma grabesc sa plec si incerc sa-mi dau seama dupa a cata tigara a incetat sa-mi mai pese. Gust de tigari… si de Pepsi… Caut James Blunt in playlist-ul de la mobil… Nu gasesc decat „Same mistake (acoustic)”.

***

3. Narcisa
Mi-am adus aminte de prima si singura mea prietena… Asta se intampla in vara anului trecut, cand singuratatea si spaima ma coplesisera si am decis ca am nevoie de cineva… Am cumparat-o cu bani, la propriu – cine-a zis ca prietenii nu se cumpara cu bani? Am iubit-o mult, adica… intens, ca n-a durat mult, o singura zi… Era idealul meu de frumusete: cu ochi senini, buze subtiri, statura zvelta si maini reci… O chema Narcisa, nume de floare… Mi-a ascultat zambitoare toate confesiunile si a continuat sa zambeasca si dupa ce am tacut… M-a lasat s-o tin de mana si am atras toate privirile in metrou – pe vremea aia mergeam cu metroul. Cand relatia noastra a trecut, am pastrat-o intr-o carte, o carte intreaga doar pentru ea.

***

4. Yet I wonder…
„How do you think he’d react?”
„There is only one way to find out.”
„So, you think I should?”

But I didn’t, of course I didn’t…
But what if: ce-ar fi fost dac-ar fi fost? Tu ai fi pomenit vreo doua nume si trei date, eu as fi ridicat din umeri: „So what?” si am fi continuat sa vorbim ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Cel mult, te-as fi intrebat cand te mai duci la mare… Ca fapt divers…

„Sfarsitul nu e aici…”
„Dar aici ce e?”
„Ninge cu foc…”
„Daca e foc, de ce spui ca ninge?”
„Flacarile se topesc de inimile noastre reci…”
„Tu ma auzi?”
„Nu, sfarsitul nu e aici…” (august 2007)

Si ai avut dreptate… Sfarsitul n-a fost atunci, poate nu e nici acum…

Lasă un răspuns

